MSP Adventures ♥

Alla inlägg under juli 2013

Av Janeth Sue - 20 juli 2013 21:43

Nu var det ny design på bloggen igen. :D LOL.

Nejmen va tycks? Kommentera gärna :)

 

Av Janeth Sue - 20 juli 2013 18:47

Hej! Precis som jag lovade er så skulle jag sätta upp lite bilder från resan till Sverige (japp, jag bor i Finland irl).

Kameran hängde om halsen mest hela tiden, så det blev ju såklart en MASSA bilder! Här har ni några:

 



Vi åkte med båten på kvällen och var framme nästa morgon.


 

Finsk kaffetant here! 


   

Vi åkte runt en del och det var verkligen fina landskap. :)


Det blev såklart också ett besök till fina Läcköslott. Det tog en stund att åka bil dit, men det gjorde absolut ingenting, för man kunde ju sitta och titta ut på landskapet.

   

Sådär! Det var några bilder från resan. Såklart är det ju copyright på alla bilder, bara så ni vet. ;)

 



Av Janeth Sue - 20 juli 2013 14:24

Hellu there! Orsaken till att jag inte bloggat är att jag har varit bortrest igen, och jag gjorde inga tidsinställda inlägg som skulle komma upp under resan. Men nu är jag hemma igen och tackar för de meddelanden och vänförfrågningar jag fått under tiden jag varit borta. :)

Foton från resan kommer ni få se lite senare.

Vi hörs! 

   

 


Av Janeth Sue - 14 juli 2013 16:07

 

Hej! Nu är en ny del av Barnen i Afrika ute! Den handlar om att de äntligen kommer fram till Afrika och 

möter en tjej vid namn Erica...

 

Kolla gärna! Det skulle betyda mkt för mig, och för Kim¤. Del 4 är kanske aningen kortare än de tidigare delarna, men det gör väl inte så mycket, egentligen?

 

Av Janeth Sue - 13 juli 2013 12:29

Hej! Kommer börja köra en ny grej här på bloggen som heter Vad väljer du!   

Det går ut på att jag sätter upp en fråga med alternativ och ni ska kommentera vilket av alternativen ni väljer.

Så here we go!

   

1.Att det är jättemånga som ser dina filmer på MSP,men du får bara elaka kommentarer på dem.

2.Att det är nästan ingen som ser dina filmer på MSP, men du får bara snälla kommentarer på dem.


Vad väljer du helst? Kommentera!




Av Janeth Sue - 11 juli 2013 22:59

   

Hej! Tänkt tipsa om en bra MSP-blogg som innehåller många intressanta saker! Nämligen min kompis SisySelia123´s blogg, som ni hittar här.

Kolla in hennes blogg och lämna en snäll kommentar! 

Hon har en superfin design och hon uppdaterar ofta! Plus att hon är en snäll kompis på MSP med!

K L I C K A   H Ä R  för att komma till hennes fina blogg!

 


Av Janeth Sue - 11 juli 2013 17:23

     

I det här inlägget tänkte jag dela med mig mina film-tips! Alltså inte tips på filmer som jag tycker är bra, utan tips på hur man gör en bra film/serie på MSP.


Varje succé börjar med en god idé! Men goda idéer kommer ju inte alltid på beställning! 

Försök inte att pressa fram en handling utan låt idéerna komma då de kommer.

Ha din egen stil och härma inte nån annan! Din film blir ju såklart bättre om du använder din egen idé och inte skapar en film/serie om samma sak som nån annan!

Det första som dyker upp i ditt huvud behöver inte heller vara själva handlingen, utan det kanske kan vara en av karaktärerna (personerna i filmen) eller kanske t.om en replik! (En mening som någon säger)


 

Tänk över handlingen! Hur ska det gå i filmen? vad ska hända och hur börjar och slutar det hela?

Din film blir såklart intressantare att kolla på om det finns en konflikt, vilket vill säga; ett bråk, en stöld, ett mysterium... En MOTGÅNG helt enkelt! 




Karaktärerna! Alltså personerna/djuren i filmen. Hur är de? Vad tänker de? Hur mår de? 

Försök att göra varje karaktär så personlig som möjlig och förmedla hur de är som person genom olika animeringar och repliker. T.ex om en flicka i din film är blyg så ska du visa det! Försök få tittarna att förstå precis hur varje karaktär känner.

Det är också ganska viktigt hur karaktären klär sig. Om det personen är t.ex fjortis, emo, vuxen eller ett litet barn måste man kunna förstå det meddetsamma.



Var praktisk! Tänk ut på förhand vad som behöver skaffas till filmen! Nån rekvisita (saker), Kulisser (bakgrunder/miljöer) , ett speciellt musikstycke, några speciella kläder eller animeringar? 

Skriv ner alltihop i samma anteckningsbok som du skrev ner dina idéer. Skriv även vad det kostar och i vilken kategori det finns att köpas.


Stressa inte! Utan ta det så lugnt som bara möjligt! Kim¤ och jag började jobba med The Office i Januari och första delen släpptes i April, så man behöver nödvändigtvis inte släppa första delen samma kväll som man kommer på idén till filmen. Kvalitet framför kvantitet! 


Ragga tittare! När du har släppt första delen av din film så behövs ju bara en sak; tittare! 

Du kan alltid be dina vänner kolla din film. Men be snällt! Det funkar faktiskt inte att säga "Kolla min

film eller så dödar jag dig!" Folk kommer bara uppfatta dig som elak, och då kommer de ju garanterat inte att se din film! Man kan även säga till mig JanethSue om att man har en film eller serie. Jag tittar och betygsätter era movies så gärna! Det spelar ingen roll vilken level du är på i MSP eller vad din film/serie handlar om.


Det var väl typ alla tips jag hade att bjuda på, och jag lovar er att det är precis sådär jag gör när jag gör mina filmer, som ni jättegärna får kolla in också. ;) 


 


Topplistan för filmer på MSP. Ronja<33´s filmer borde ni verkligen kolla in, såvida ni inte redan gjort det!

 


 


Av Janeth Sue - 11 juli 2013 16:41

Hej! Har ni sett de nya grejerna på MSP? Bakgrunden t.ex

 

Gillar den så mycket mer än t.ex de två senaste! :) Vad tycker ni om den?

   

Och eftersom det är Torsdag, är det ju ett nytt Tema.

Vad tycker ni om det? Jag tycker det verkar jättebra! :))

 




MSP

 

 

MSP-namn: JanethSue

Level: 8

mail: janethsuemsp@gmail.com

 

Ny design här! Va tycks? :D

 

-2013-

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

 

 

The Office är en serie som regisseras av JanethSue och Kim&curren;.

Ute nu:

Säsong 1 - Kontorsförstöraren 

Kolla trailern här.

Säsong 2 - Barnen i Afrika 

del 1-4

 



Här i bloggen är det jag som äger allt material! Det är förbjudet att ta videor, bilder, texter och designer och dela på webben, utan min tillåtelse! Maila mig om du vill låna något janethsuemsp@gmail.com

Instagram

Black Moustache


kategorier

meny htmlkod

Här klistrar du in koden som jag ger dig längst ner i inlägget! :)
Här klistrar du in STILMALLS koden som jag ger dig längst ner i inlägget.!
Här klistrar du in STILMALLS koden som jag ger dig längst ner i inlägget.!
Här klistrar du in kodmallskoden jag ger dig längst ner i inlägget! :))

Skapa flashcards